پوشاک مردانه

ده قانون اساسی استایل و ست کردن لباس

ممکن است تعدادی از این قوانین را قبلا شنیده باشید اما این قوانین ارزش مرور دوباره دارند و مطمئناً با داشتن این راهنما، هرگز اشتباه نخواهید کرد.

اندازه(Fit):

این قانون، قانون پایه محسوب می شود؛ لباس هایی را بخرید و بپوشید که از فرم بدن و سایز شما پیروی کند؛ خیلی تنگ یا خیلی گشاد نباشد. لباسهای خیلی بزرگ، وزن شما را پنهان نمی کند بلکه شما را درشت تر نشان می دهد انگار شما چیزی برای پنهان کردن دارید ولباس خیلی کوچک نیزظاهری ناراحت و معذب به شما خواهد داد.
یک تست: اگر دکمه پایین پیراهن هنگام نشستن تحت فشار است یعنی لباس برای شما بزرگ است.

کمربند و کفش:

دو آیتمی که شما باید در سِت کردن رنگ آنها دقت کنید کمربند و کفش است که این دو همانند قالی پرده خانه هستند.

هماهنگی رنگها :

کفش شما باید در یک تم رنگی یا تیره تر از شلواری که به تن می کنید باشد.

کیف مردانه:

لوازم جانبی(اکسسوری) های مردانه از آن دسته لوازمی است که با توجه به مدروز همواره در حال تغییر است و اما شما می توانید با توجه به نیازهای خود(کوله پشتی، کیف دستی مدارک و …) رنگ و جنس (چرم و جیر و ..) هماهنگ با استایل مورد نظر خود انتخاب کنید. قهوه ای، قهوه ای مایل به زرد، یا رنگ بژ و شتری از رنگ های مردانه ای هستند که عموما با دیگر لوازم شما هماهنگ خواهند بود.

محل بستن دکمه شلوار :

دگمه شلوار شما نه خیلی بالا و نه خیلی پایین، به طور دقیق، باید ۵ تا ۷.۵سانتی متر پایین تر از ناف بسته شود.

نحوه بستن دکمه کت:

کت دو دگمه: فقط دگمه بالا بسته باشد
کت سه دگمه: دکمه بالا و میانی میتواند باز یا بسته باشد اما هرگز و هرگز دگمه پایین را نبندید

آستین پیراهن:

آستین پیراهن شما باید چیزی حدود ۱.۲۵ سانتی متر از زیر سرآستین کت شما نمایان شود.

جوراب ها:

رنگ جوراب عموماً با رنگ شلوار، ست می شود. اگر ست کردن آن برای شما سخت بود یا در انتخاب آن شک داشتید از رنگ مشکی استفاده کنید یا از جوراب های راه راه یا معروف به طرحHerringbone pattern استفاده کنید؛ که البته انتخاب میان این دو، سلیقه شخصی است اما یک نکته را بخاطر داشته باشید جوراب های با طرح های رنگی شاد و یا جوراب سفید برای ست کردن با لباس های ورزشی مناسب هستند و برای مکان های دیگر به هیچ وجه توصیه نمی شود؛ نپوشیدن جوراب هم که امروزه موسوم شده با توجه به استایل و مدروز قابل تغییر است.

قوانین بستن کراوات:

با این نمونه می توانید به طور ساده با روش گره زدن کراوات آشنا شوید؛ مورد دوم اینکه انتهای کراوات شما باید روی سگگ کمربندتان قرار گیرد.
ساعت مچی : داشتن یک ساعت مچی باکیفیت خوب یک اکسسوری گران بها و مهم است و هیچ گاه ارزش خود را از دست نمی دهد و برای آقایان داشتن یک نمونه از آن یکی از الزامات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.